Programe
Pentru profesori
Mentorat
Mentoratul este o formă de susținere a formării profesionale ce implică o relație de colaborare și formativă dintre un mentor, un profesionist cu experiență și pregătire avansată într-un domeniu specific sau mai larg și o persoană mentorată, care dorește să învețe și să preia model de bună practică de la mentorul său.
Mentoratul este o formă de susținere a formării profesionale ce implică o relație de colaborare și formativă dintre un mentor, un profesionist cu experiență și pregătire avansată într-un domeniu specific sau mai larg și o persoană mentorată, care dorește să învețe și să preia model de bună practică de la mentorul său.
Mentoratul este o continuare a formării prin cursuri și alte modalități de formare delimitate în timp. De regulă, se poate utiliza mentoratul pentru a susține formarea unei competențe, schimbarea unor practici profesionale, ale unor modalități de gândire și de a face lucrurile. Mentorul supervizează, ghidează, orientează persoana mentorată, îi oferă feedback sau feedforward (cum să facă în continuare, ce este bine să păstreze din ceea ce face, cum să schimbe o practică în activitățile ulterioare). De asemenea, mentorul inspiră prin propriul model și aduce în explicit practicile sale pe baza întrebărilor pe care le adresează persoana mentorată.
În programele de formare oferite de Life Learning Education, includem posibilitatea de a fi mentorați în activitățile post-curs pentru a întări și dezvolta în continuare competențele formate. Participanții absolvenți ai cursurilor pot solicita un program de mentorat cu unul dintre formatorii cursurilor pentru a fi asistați la ore (observație online, prin zoom), iar pe baza observațiilor să fie condusă o sesiune de feedback / feedforward 1:1.
Programul de mentorat este oferit contra-cost, la cererea participanților. Programul implică între 1 și 3 ore observate și 1 oră de mentorat 1:1. Costul programului este de 600 lei.
Coaching
Procesele de coaching sunt modalități avansate de dezvoltare personală și profesională bazate pe relații 1:1 dintre un coach și un client. Coachingul se bazează pe conversația bazată pe întrebări puternice, întrebări exploratorii și de profunzime și permit clarificarea unor obiective, conștientizarea resurselor și calităților personale, orientarea planului de carieră spre direcții ce aliniază potențialul personal cu obiectivele și realizările formulate ca aspirații.
Coachingul este foarte folosit în mediul antreprenorial, foarte concurențial și centrat pe rezultate. De regulă, prin coaching, persoanele aflate în funcții de conducere își dezvoltă propriile competențe de management, își clarifică poziția și rolul în cadrul organizației și al echipelor în care funcționează. Coachingul a fost ulterior transferat, ca modalitate de dezvoltare personală și profesională, în alte tipuri de contexte și organizații, inclusiv în domeniul educației.
Coachingul se adresează, cu precădere, persoanelor care doresc să-și clarifice direcția de dezvoltare, să-și potențeze rolul și abilitățile, să-și valorifice potențialul și talentele înnăscute, să-și conștientizeze resursele personale și să se folosească mai bine de acestea pentru a crește în carieră și a evolua profesional sau personal.
În programele Life Learning Education folosim instrumentele de coaching pentru dezvoltarea participanților noștri.
De asemenea, pot fi contractate sesiuni de coaching 1:1 cu formatorii noștri care și-au dobândit competențe de coach.
O sesiune de coaching durează 50 minute. Prima întâlnire, de explorare și contractare, este gratuită.
Cost: 250 lei/oră.
Tabere
La final de curs, toată lumea e tristă și spune: Mai vrem! Hai să ne mai vedem!
Ce alt motiv mai bun de a revedea grupul și colegii de curs decât… un alt curs? De data aceasta, în formatul unei tabere ce combină ateliere de aprofundare a tematicilor de formare și oportunități de exersare a competențelor dezvoltate în cadrul cursurilor, mentorat, timp de reflecție, împărtășirea de bune practici și… exersarea comunității de practică!
Taberele pentru profesori sunt organizate tot timpul anului, pe durata a 3-5-7 zile și oferă și oportunități de învățare și de timp liber pentru copiii însoțitori.
Urmărește pagina noastră pentru oferta de tabere scurte și lungi.
Pentru familie
Tabere adolescenți
Taberele de vară/iarnă sunt dedicate exclusiv adolescenților cu vârsta între 14 și 18 ani, un spațiu sigur și deschis conversației despre temele de interes pe care școala și familia le evită sau nu le pot aborda într-o manieră potrivită adolescenților.
Taberele adresează tematici precum: formarea identității, stilurile parentale, relațiile de iubire, alegeri și decizii de viață, exerciții pentru identificarea talentelor și preferințelor ce stau la baza alegerii carierei, formarea dependențelor, caracteristici masculine și feminine, dinamica relațională între sexe.
Tabere familii
Taberele sunt dedicate părinților și copiilor, fie ei mai mici sau adolescenți pentru a asigura un context special discuțiilor pe teme importante pentru relațiile și atmosfera din familie: relația școală – elev – familie, luarea deciziilor, comunicarea, imaginea de sine, conflictul inter-generațional.
Pentru copiii mai mici se asigură ateliere de joacă și activități practice, ateliere de muzică cu instrumente, pictură, arte și lucru manual, dezvoltare personală și socio-emoțională.