În comunitate
Da, noi știm că e nevoie de un sat – chiar un stat! – pentru a crește un copil… și mai mulți copii, toți copiii. Dincolo de școală și familie, comunitatea reprezintă un întreg spațiu de învățare nonformală și informală. Calitatea acestui mediu destul de apropiat, dar și destul de depărtat, este importantă. Mediul de proveniență este un indicator important în statisticile educaționale. Calitatea oamenilor cu care copiii și tinerii interacționează în aceste contexte comunitare este, de asemenea, importantă – ei pot susține învățarea din școală și familie sau o pot completa, de asemenea, pot contribui acolo unde nu există contexte școlare și familiale suportive. Sau uneori nu există deloc.
În comunitate pot exista instituții specializate pentru educație nonformală și timp liber – case de cultură, centre culturale, centre de educație nonformală – susținute de autoritățile publice locale, pot exista organizații nonguvernamentale (ONG-uri) sau, pur și simplu, grupuri de inițiativă care dedică timp și efort pentru a gândi proiecte și programe pentru copii și tineri, pentru dezvoltarea lor și educația lor continuă – uneori remedială, alteori alfabetizare, alteori dezvoltare personală și socio-emoțională ș.a. Multe programe au loc la inițiativa bisericilor, muzeelor, bibliotecilor, teatrelor, altele la inițiativa administrațiilor locale – felicitări tuturor celor care dezvoltă comunitățile ca spații educaționale!
Propunem o serie de cursuri de formare, ateliere și webinarii pentru toți cei ce contribuie la educația din contextul comunității: lucrători de tineret, formatori, manageri de voluntari, voluntari, facilitatori, animatori socio-educațional, mentori, lideri de grup, coordonatori de proiecte sau organizații.